בעמוד זה ריכזנו בעבורכם את כל המידע בנושא אחריות על התקנת מזגן: למשך כמה שנים נהוג לתת אותה, מה בדיוק היא מכסה ומיהו הגורם שאחראי לתקן את המזגן שלנו במקרה של תקלה.
האם יש אחריות על התקנת מזגן?
כן, נהוג לספק אחריות על התקנת מזגן למשך תקופה של מספר שנים, כאשר תקופת האחריות משתנה בין חברות המזגנים השונות. חשוב לדעת כי האחריות על המזגן מתחלקת ל-2 חלקים שונים: אחריות על המזגן עצמו ואחריות על התקנת המזגן.
מה כלול במסגרת אחריות על מזגן?
במסגרת האחריות על המזגן (שימו לב, לא מדובר על ההתקנה) יהיה ניתן לתקן חלקי מזגן פנימיים שאינם עובדים בצורה תקינה, ללא עלות נוספת. בין הרכיבים הכלולים תחת הגדרה זו:
- תיקון תקלות במנוע המזגן
- תיקון של מאייד המזגן
- תיקון של קבל המזגן
- תיקון תקלה בלוח הפיקוד של המזגן
- ועוד...
מה מכסה אחריות על התקנת המזגן?
כאשר מדובר על התקנת המזגן, האחריות בדרך כלל תכסה תקלות אשר עשויות להיות קשורות באיכות ההתקנה כגון:
- נזילות מים מהמזגן
- בריחת גז במזגן
- רעשים חזקים מהמעבה של המזגן
- רעידות של תושבת המזגן
- ועוד...
למשך כמה זמן מקבלים אחריות על מזגן?
משך תקופת האחריות הממוצעת על מזגן חדש עומדת על 5 שנים. טווח האחריות על המזגן נעה בין 3 ל-7 שנים, כתלות בדגם הספציפי של המזגן והיצרן.
תקופת אחריות ממוצעת על מזגן חדש: 5 שנים |
||
7 שנים | 3 שנים |
האם משתלם להרחיב את האחריות על המזגן?
קשה לספק תשובה חד משמעית לשאלה זו מאחר ומאוד תלוי מהו הסכום שנדרש לשלם בעבור הרחבת האחריות. מה שכדאי לזכור הוא שבדרך כלל לא אמורות להיות תקלות במזגן במשך 5 השנים הראשונות (במזגן חדש כמובן) ולכן אם אתם מתכננים להרחיב את האחריות מ-3 שנים ל-5 שנים, אין בכך תועלת רבה.
להלן השאלות שחשוב לשאול לפני הרחבת אחריות למזגן:
- מהי העלות להרחבת האחריות על המזגן?
- האם האחריות כוללת השתתפות עצמית?
- מה גובה ההשתתפות העצמית?
- אילו תקלות במזגן הרחבת האחריות מכסה?
- ועוד...
מצבים בהם לא תוכלו להשתמש באחריות
במצבים הבאים, סביר להניח שלא תוכלו להפעיל את האחריות על המזגן:
- כאשר בוצעו במזגן תיקונים על ידי גורם שאינו מטעם החברה.
- במקרים בהם התקלה במזגן נגרמה כתוצאה מתחזוקה לא הולמת.
- כאשר התקלה נובעת מהאביזרים הנלווים (משאבות מים, תעלות וכדומה)
- כוח עליון שהתרחש לאחר הרכישה של המוצר
- ועוד...
מה קורה כאשר מזמינים מתקין לא מורשה?
במצב שבו הזמנתם טכנאי מזגנים שאינו מורשה מטעם חברת תדיראן, טורנדו, אלקטרה או כל יצרן אחר, לא תהיו זכאים לאחריות מטעם המשווק או היצרן. לכן, כדאי להימנע מכך וחשוב לבדוק היטב אם המתקין מורשה מטעם היצרן הספציפי של המזגן שברצונכם להתקין. חשוב לבדוק שלמתקין שלכם יש תעודת מתקין, כך תמנעו מאי נעימויות בהמשך.
האם מקבלים מסמך כתוב המציג את האחריות?
לאחר שרוכשים את המזגן, מעדכנים באתר של היצרן על רכישתו וממלאים את הפרטים הנדרשים בעזרת המספר הסידורי או מספר חשבונית הרכישה. לאחר מכן מקבלים תעודת אחריות מסודרת. פעולה זו נקראת "אקטיבציה".
תקופת אחריות על תדיראן, אלקטרה ועוד
תקופת האחריות משתנה בהתאם לדגם המזגן וגם על כתוצאה, הנה כמה דוגמאות אשר עשויות להשתנות מחודש לחודש:
דוגמאות לתקופת אחריות על מזגני תדיראן (משתנה מחודש לחודש)
- 5 שנות אחריות מלאה לדגמים הבאים: ALPHA PRO, ALPHA INV, JOY, SUPREME ON/OFF ,SUPREME INV, SOLO, PLUS INV, APOLLO.
- 3 שנות אחריות מלאה לדגמים הבאים: VRF BOX, TOSHIBA 1:1, AMCOR INV, AMCOR ONOFF, ,מיני מרכזי INV + SENSE.
- שנת אחריות מלאה + שנתיים נוספות בעלות של 199 ש"ח לדגמי: MULTI INV, SPECTRA, מיני מרכזי ONOFF.
דוגמאות לתקופת אחריות על מזגני אלקטרה (משתנה מחודש לחודש)
- שנת אחריות יצרן: מזגן מדגם RELAX
- 3 שנות אחריות: ELCO PRO A מיני מרכזי, ELCO SLIM FIT A מיני מרכזי, ELECTRA MAX, CLASSIC
- 5 שנות אחריות: ELECTRA A, ELECTRA MAGIC, ELECTRA PLATINUM X, ELECTRA MAGIC TOUCH, ELECTRA A INVERTER, ELECTRA AAA INV
שאלות בנושא אחריות על מזגן
הנה מספר שאלות נפוצות שנשאלנו מגולשי האתר בנוגע לאחריות על מזגן:
לא. חברות המזגנים לא יאפשרו הפעלת אחריות במצבים אלו ולכן יש לקבל ייעוץ מגורם מקצועי לפני התקנת המזגן.
כן. חשוב לדעת כי לא פעם החברות יוצאות במבצעים שונים ותקופת האחריות עשויה להשתנות מחודש לחודש וגם על בסיס הדגם שרכשתם.
משתנה בין חברה לחברה ותלוי גם בסוג התקלה. בדרך כלל עד 7 ימי עסקים, כאשר בתקלות קשות שאינן מאפשרות הפעלה של המזגן, הטיפול יתבצע תוך 3 ימי עסקים מהיום בו פניתם לחברה.
הגורם האחראי לאחריות המזגן הוא יצרן המזגנים או המשווק. במידה והזמנתם מתקין לא מורשה, היצרן אינו יספק לכם אחריות ותצטרכו לפנות ישירות אל הטכנאי שהתקין את המזגן.